this is me


OK, nu kör vi..  detta gör ja mest för att ja ska få ur mig saker & ting.
& ja vill inte ha något medlidande!

ja lider av svåra tvångstankar.. om i princip allting.. tex, allting måste vara ett jämt antal.
köpter ja ett stort smartis-rör måste ja ta ur alla godisar & para ihop dom, är det någon som blir udda får ja panik.
lyssnar ja på musik i bilen måste volymen vara ett jämt antal, annars hyperventilerar ja.
detta med jämna antal vet ja inte grunden till, det ja vet är att det bara blir värre & värre med det.
ja kan inte prata om udda tal, ja blir panikslagen! det har tom gått så långt att när ja tittar på klockan & den inte är jämna tal så gråter ja nästan, allting, vad det än är måste vara jämna antal.
i sängen måste allting ligga på samma ställe hela tiden, ja känner på alla dörrar & fönster 50 gånger innan ja kan somna in. om ja skriver, tex, skolarbeten & sånt ja skriver för hand måste det se okej ut, annars river ja det & skriver om det tills ja är nöjd.. & det finns mycke mer än så som tillhör tvångtankar, detta är bara en liiten del.

ja har också fruktansvärda katastrof-tankar..  ja kan inte åka ifrån mamsen med bröder utan att ringa minst en gång var 30de minut, får för mig att någonting hänt annars.. sitter hemma & är livrädd varje gång babe är ute & åker när det är mörkt, blir så rädd för att något händer & inbillar mig en massa.
pratar man med mig om ett problem så kan ja få otroliga katastrof-tankar kring det, & klurar ut en massa grejer som kan hända osv.. ja kan inte vara ute när det är mörkt, rädd att något händer eller att något skrämmer mig.
kan inte ens gå ut med min egen hund när det är mörkt ute.. ja kan (oftast) inte heller ens åka bil när det är mörkt utan att ja får för mig en massa saker..

ja är rädd för nästan allting.. för kärlek, mörker, att bli sårad, att såra någon. att mista dom ja älskar & bryr mig om på något vis.. rädd för småkryp, speciellt spindlar. ja är rädd för att göra någon annan eller mig själv illa, rädd för nya människor.. ja är också livrädd för vindar & källare, gamla byggnader & garage. många utav dessa grejer är också fobier, hemska fobier..& där är också allmänna toaletter, dörrhandtag & lite annat inräknat. ja är rädd för kollektiv-trafik (buss,tåg  osv) men eftersom ja är illa tvungen att åka så får ja trycka undan den rädslan & gömma den jävligt väl.. ja är rädd för doktorer, psykologer, kuratoret & apotekspersonal.. även postenpersonal & personal från diverse företag..

ja är i behov utav andra människor, fast ja säger tvärtom..behov utav tex, min familj, pojkvän & vissa av mina närmaste vänner. ja behöver folk mer än dom egentligen tror eller vet. & ja är förbannat dålig på att visa det, iaf i nyktert tillstånd. det finns två lägen på mig, beroende på humör.. antingen tycker ja om en människa jätte mycke eller så tycker ja inte om den alls, & sen när humöret väl vänt så kan det vara helt tvärtom.

detta är en liten del av allt som rör sig i min kropp. detta jobbar ja med varje varje dag.
vissa av dom här sakerna kommer alltid hänga i, liksom alltid finnas kvar någonstans här inne..

en massa kärlek & respekt för mina nära & kära samt min familj!
utan er hade det aldrig funkat, aldrig! all my love to you <3

Kommentarer
annsoh

Nu är dagens blogg avslutad gå in och kolla om det var du som vann! om inte anmäl dig igen! ;)

2011-02-24 16:56:59
URL: http://annsoh.blogg.sea
annsoh



Vad kul att du är med i dagensblogg! :)

lycka till & fortsätt följa min blogg

http://annsoh.blogg.se

2011-02-24 21:55:41
URL: http://annsoh.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0